osmy copycamp clanek

Předvánoční příběh z dějiště CopyCampu

Mirek si potrpí na to, abychom se s Peterem neustále vzdělávali. Člověk by si možná řekl, že musíme být pěkně naštvaní, když se zavedlo pravidelné čtvrteční “EDU session”, máme mít “odznaky hrdinů od Google”, čtyřicet pohárů z on-line marketingových maratonů (ještě, že to není o skutečném běhu) a pořádně unavené mozky. Nechci mluvit za Petera, ale myslím, že oba to naopak vítáme. Je to kouzlo toho, když děláte něco, co vás zajímá a baví. Proto když se mě Mirek zeptal, zda bych chtěla jet na osmý ročník CopyCampu, okamžitě jsem souhlasila a brala to jako předčastný dárek k Vánocům.

Smrt copywriterky?

Mám obrácený režim. Ve dne spím a večer píšu. Čtvrtou hodinu ranní tak znám spíše z pohádek. Byla to však doba, kdy jsem v pátek 8. prosince vstávala, abych stihla autobus do Prahy. Jsem totiž hrdou obyvatelkou moravské metropole, velmi dobře známé po celém světě. Pražáci se nám často posmívají (nebo si to aspoň myslíme), ale metro prý bude a orloj už máme.

Náš krásný orloj, na který jsme všichni moc hrdí. Stál pouhých 12 000 000 Kč, nikdo však neví, jak z něj určit, kolik je hodin. Konkurenci mu tak dělají hodiny za pár tisíc, které stojí poblíž. Pro jistotu. Zdroj foto: www.erotickepomuckyprozeny.cz
Náš krásný orloj, na který jsme všichni moc hrdí. Stál pouhých 12 000 000 Kč, nikdo však neví, jak z něj určit, kolik je hodin. Konkurenci mu tak dělají hodiny za pár tisíc, které stojí poblíž. Pro jistotu.
Zdroj foto: www.erotickepomuckyprozeny.cz

 

 

Nicméně, zpět k problému se vstáváním, myslela jsem, že to bude moje smrt. Naštěstí jsem stihla vypít velkou kávu z “obrhrnku” a rozlepila oči během cesty do Prahy. Heslo CopyCampu “Jeden za všechny, všichni za jednoho!” mě drželo na nohou a já jsem byla odhodlaná bojovat s nepřízní osudu, která mě tak sprostě obrala o mé hodiny slastného nevědomí, kdy se mi v hlavě nemotá 1 623 927 informací najednou.

Jako doma

Osmý ročník CopyCampu se konal v historické budově Kulturního zařízení Domovina. Dorazila jsem včas. Sama jsem tomu nemohla uvěřit, ale nemožné se stalo skutečností. V e-mailu od organizátorů stálo, že tam máme být přesně, protože workshopy jsou jen pro ty, kteří se dostaví přesně v 8:30. Pak už bude všechno plné a ostatní mají smůlu. Nezdálo se mi to úplně “šikovné”, ale přišla jsem přesně a dostala povolení zapsat si jeden workshop. Pak jsem sebrala všechny dárky od sponzorů akce a okamžitě běžela k “nádržím” s kávou, abych pořádně “natankovala” ještě před začátkem konference.

Nejlepší dárek od sponzora akce.
Nejlepší dárek od sponzora akce.

 

 

O blozích s blokem

Pro ty z vás, kteří dočetli až sem, mám odměnu. Ano, jdeme se věnovat přednáškám. Jo, to vám ještě musím říct! Nejela wi-fi a všichni jsme byli strašně smutní. Málem mě rozbrečela představa smutného růžového plyšového slona, jak jsem trpěla. Slečna vedle mě se snažila věřit, že se tato šílená skutečnost změní, ale já pomalu ztrácela naději. Rozhodla jsem se, že když off-line, tak off-line, tedy úplně bez technických vymožeností. V rámci šetření papírů v mém “nápadovníku” (a mých dat v telefonu) jsem vytáhla bloček CopyCampu i s “vymakanou” H1.cz tužkou. Nechala jsem Macbook i mobil v tašce a psala si poznámky ručně. Mělo to své kouzlo, začala jsem podezřívat organizátory, že to byl záměr, a zamáčkla slzu nad vzpomínkami, jak jsem psala slohové práce a deníky pomocí propisky na papír.

Off-line nástroje.
Off-line nástroje.

 

Na pódium přichází Lucie Šterbová, šéfka copywriterů z Hájedničky

V dnešní době by mělo být všechno chytré. Chytrý mobil, chytré hodinky a chytré blogování, o kterém byla první přednáška CopyCampu pod vedením chytré šéfky celého týmu copywriterů v H1. Co bychom měli udělat pro to, abychom psali firemní blogy pro klienty chytře?

  • Publikační plán je nutnost. Když nevím, o čem píši a proč, pak to rozhodně chytré nebude.
  • Neoptimalizovat jen na úrovni klíčových slov, ale na úrovni celého tématu.
  • Rozmyslet si, zda je klientuv obor více o textu nebo o vizuálnu, a tomu přizpůsobit články.
  • Pátrat. Vhodné téma článku mohou prozradit i diskuze, kde lidé řeší své problémy. Dejme jim odpovědi na jejich otázky.
  • Obsah má být aktuální a je potřeba aktualizovat i starší obsah.

Lucie na závěr řekla, že firemní blog by rozhodně neměla být práce jednoho člověka, tedy copywritera. Oddechla jsem si, že mám Mirka s Peterem, a měla dobrý pocit z toho, že na bodech, které nám Lucie sdělila, vždy pracujeme společně.

KZ Domovina hostila 8. CopyCamp.
KZ Domovina hostila 8. CopyCamp.

 

Na pódium přichází Miroslav Pecka, který je webovým analytikem a marketingovým konzultantem v H1.cz

Jak vyhodnotit, že obsah má smysl? Na to v součastné době existuje mnoho nástrojů. Miroslav mluvil o důležitosti dat, na které bychom se měli pořádně dívat, abychom mohli správně vyhodnotit, zda má náš obsah smysl. Především nám pomůže Google Analytics, kde můžeme sledovat téměř každý krok milého čtenáře, který se rozhodl přečíst si výsledky naší práce.

Na závěr nám ještě dal dárek v podobě článku. Budu hodná a podělím se s vámi – OTEVŘÍT DÁREK .

Na pódium přichází Ondřej Ilinčev, který je expertem na optimalizaci konverzního poměru a uživatelskou přívětivost

Tato přednáška byla celá o takových malých znacích, které mi daly práci. Písmo je 95 % webu. Ondřejovu přednášku jsem pokládala za jednu z nejlepších a nejužitečnějších, protože mi skutečně poskytla nové informace a pohled na text z jiné strany, ne pouze z té obsahové.

Co všechno jsem se dozvěděla?

  • Steve Jobs miloval písmo (a zbytek světa jeho).
  • Velmi diskutovaná otázka o tom, zda je lepší patkové nebo bezpatkové písmo, je úplně mimo. Nebylo prokázáno, co se čte lépe.
  • Chcete působit, že vám lidé mohou věřit? Použijte písmo Baskerville. Toto písmo je 150 let staré a je dokázáno, že působí velmi důvěryhodně.
  • Velikost textu pro webové stránky by měla být od 14 px pro mobily až po 21 px pro zobrazení na monitorech.
  • Optimální délka řádku je 80 – 130 znaků.

Jííííííííííídlo!

A je tu přestávka. Občerstvení bylo dobré, vzala jsem si kávu a šla zpět do sálu na své místo, abych si zapsala poznámky a chvíli si četla. Po chvíli mě zarazilo nezvyklé ticho. Rozhlédla jsem se. Lidé v sále seděli, četli si nebo psali. Konečně jsem mezi svými?!

Workshop, kde se podával alkohol

Sympatický Ondřej Novotný z H1.cz a grog? Není to můj plán na rande, ale workshop o SEO nástrojích pro copíky. V místnosti byla zima, proto se organizátoři CopyCampu rozhodli, že nám nechají přivést “cisternu” s grogem, abychom se zahřáli. To bylo velmi milé a všichni jsme byli moc spokojení, s každým dalším grogem o něco víc.

Pořádně označit zvolený workshop ...
Pořádně označit zvolený workshop …

Jaké tipy na nástroje Ondřej copíkům dal?

  • AdWords není jen pro PPC reklamu, ale umí i poradit klíčová slova.
  • Marketing Miner
  • keywordtool.io
  • Google Trends
  • Screaming Frog
  • copyscape.com
  • Collabim
CopyCamp, kam se podíváš …

 

Instagram tipy i závěrečné překvapení

Po workshopu jsem zamířila zpět k hlavnímu programu. Během zbývajícího času jsem se dozvěděla, jak ještě více zaujmout Instagram
fanoušky, následně jsem podpořila své kritické myšlení a nakonec jsem se úžasně pobavila, když na pódium přišel Jiří Charvát. Jeho vystoupení bylo velmi ostře vtipné a musím říct, že ho považuji za skutečného mistra slova. Kdyby se někde objevil záznam z tohoto vystoupení, dejte mi, prosím, vědět. Já zase slibuji, že kdybych ho objevila já, rozhodně ho do tohoto článku dodám.

SUPER ZPRÁVA! :)

Mám velkou radost, protože videa už jsou on-line. :)

🎥 Video s ostře vtipným Jiřím Charvátem

🎥 Všechna videa z osmého CopyCampu 

Trošku jsem se rozepsala …

Omlouvám se, že jsem nezmínila všechny přednášející, protože všichni byli skvělí, ale z délky článku začínám být neklidná. Závěrem CopyCamp hodnotím opravdu kladně, protože pobavit tolik lidí bez toho, aby jela wi-fi, to už je skutečný výkon. Jsem moc ráda, že se na nás copywritery nezapomíná. Tak zase za symbolických 9 měsíců!

About the author: Petra Kubaláková

Absolventka Digisemestru věděla už od dětství, že jednou bude psát. Ve škole nejvíce milovala slohové práce. Petra se stará o veškeré texty pro klienty v češtině i v angličtině a spravuje pro ně jejich profily na sociálních sítích včetně PPC reklam. Je velmi kreativní, neustále vymýšlí nová témata na články, různé formy popisků, zajímavé příspěvky a aktivity na sociálních sítích pro naše klienty. Jejím cílem jsou texty, které prodávají (i baví) a skvěle fungující profily našich klientů na sociálních sítích.

Leave a Reply

Your email address will not be published.