Byli jsme na Marketing Festivalu 2024 v Brně! Rychle a stručně o tom, co nás nejvíc zaujalo

Přinášíme autentické zápisy a zážitky našich tří účastníků konference Marketing Festival.

Peťa aneb Brňačka v Brně

Narodila jsem se a žiji celý život v Brně. Potěšilo mě tak, že se tak skvělá marketingová akce bude (zase) konat v Brně. My Brňáci furt jezdíme na všechno do Prahy, tak to taky jednou může být naopak. :) A taky jsem byla ráda, že mohu být kolegům z Expertie jednou průvodcem já. Těšila jsem se na ně! :)

Na středu jsem stihla rezervaci jediného školení. A to Trendy na TikToku, který vedl David Duc. Byla jsem nadšená, protože jsme se dotkli všeho, co mě zajímalo. Od statistik a zaměření TikToku přes tvorbu vhodných videí a jejich typy až po reklamu a specifika reklamních videí. A hodně se řešily samozřejmě i samotné trendy. Nejvíce si ale odnáším střípky z povídání Davida o Gen Z a o tom, jaká jsou specifika komunikace s nimi. Upřímně, je mi skoro 33 a poprvé jsem si občas připadala “na něco už fakt stará”. Zároveň jsem ale našla i obdiv k této generaci, která se nebojí jít proti zbytečné strojenosti a neúpřímnosti. A to snad nejen v marketingu. Věřím, že jí to vydrží, je to potřeba. :) Hlavně je nesuďme a nenadávejme na ně. To se opakuje furt dokola už od antického Řecka a už tenkrát to bylo trapný. No a pokud se rozhodneme oslovit tuto generaci s našimi klienty prostřednictvím TikToku, ráda prosadím do týmu nějakého mladého zástupce/zástupkyni z řad generace Z, který/á nám vše zkoukne a poradí. Není nic horšího než být trapný. Cringe! 

V rámci hlavního programu ve čtvrtek v Janáčkově divadle, tak pokud bych měla vybrat jen jednoho přednášejícího (všichni byli skvělí), tak by to byla přednáška Jak hacknout lidskou přirozenost? Richarda Shottona. Přečetla jsem od něj Anatomii rozhodování a plánuji si od něj pořídit další knihy. Richard Shotton se jako autorita v oblasti behaviorálních věd věnuje především cenové psychologii a jejímu aplikování v marketingových strategiích. V přednášce se hodně věnoval porovnání cen, protože když správně postavíte cenu oproti něčemu mnohem dražšímu (a přitom jen třeba o trošku lepšímu) … hle! najednou vaše cena působí jako prostě skvělý deal. Pomáhá i to, když vaši super nabídku ohraničíte počtem kusů, také donutíte spotřebitele nakonec koupit víc než třeba původně zamýšlel. Já pořád říkám, že psychologie a marketing mají k sobě tak blízko, že by bylo nejlepší, kdyby všude chodili spolu a drželi se za ruce. 

No a nemůžu ještě nezmínit hvězdu tohoto Marketing Festivalu Jona Aldersona. Hodně lidí mu vyčítá, že neřekl nic moc nového. Ale z mého pohledu zopakoval něco, co lidi prostě potřebují pořád slyšet. Přestaňte plnit internet bezduchým obsahem bez přidané hodnoty. A vlastně už přestaňte i kvůli sobě, ono vám to do budoucnosti stejně už moc nepomůže (a pomohlo to reálně vůbec někdy?). :) Jono si taky vysloužil několik vyznání lásky skrze Slido. Nedivím se, chlap s názorem, co umí nahlas říct i to, o čem ostatní raději mlčí + má smysl pro humor. Že by návod na úspěch u dam? 

Díky pořadatelům. Že si zvolili Brno. Že si v programu každý mohl najít to své. Že mě to opět nakoplo k další práci a změnám. Byla to vážně povedená akce! No a musím nakonec poděkovat hlavně kolegům za super dva dny. Bez vás by to nešlo!

Míša 

Po 7 letech jsem se s nadšením vrátila na Marketing Festival do Brna. Tahle konference je skvělou ukázkou toho, jakou sílu má naše marketingová komunita v českém rybníčku a že se dokáže sejít a s nadšením sdílet znalosti i inspiraci.

Den před konferencí jsem se zúčastnila workshopu Marka Prokopa, který představil využití jazyka R pro analýzy výkonu webů ve vyhledávačích. Marek a jeho přednášky jsou sázka na jistotu, byl to skvělý brněnský rozjezd.

Večer před hlavním dnem konference jsem si užila společně s Mirkem, Petrou a Markem Prokopem tour po brněnských barech a ochutnávání koktejlů s marketingovými názvy. V Baru, který neexistuje jsme u poslední skleničky na začátku nového dne probrali problémy, které neexistují, což krásně utužilo pracovní a hlavně kamarádské vztahy!

Během hlavního programu Marketing Festivalu jsme měli příležitost poslechnout si řadu inspirativních přednášek. Tom Fishburne, známý jako Marketoonist, nás provedl světem marketingu s vtipnými komiksovými obrázky, které ukázaly, jak důležité je chápat zákazníka a vyhnout se špatné personalizaci. Richard Shotton se zaměřil na psychologické aspekty marketingu a ukázal, jak malé změny ve způsobu, jakým prezentujeme ceny, mohou mít velký vliv na spotřebitelské rozhodování. Jenni Romaniuk se věnovala konceptu mentální dostupnosti značky a vysvětlila, jak zvýšit šanci, že si zákazníci na značku vzpomenou v klíčových okamžicích. SEO specialista Jono Alderson měl přednášku na téma: Král je mrtev: svět bezobsahového marketingu. Projev Jona byl nabitý energií a doslova strhující, i když nepřinesl až tak nové poznatky.

Marketing Festival 2024 nabídl velké množství přednášek a workshopů, které pokryly spektrum témat a poskytly markeťákům (z různých koutů České republiky i přespolním) inspiraci a nové nápady pro další práci v marketingu. Těším se, jaké nové impulsy a trendy přinese příští ročník! 🙂

Velké díky Jindřichovi Fáborskému, moderátorovi Cyrusu Shepardovi, řečníkům, školitelům, všem účastníkům i klukovi, který chodil před divadlem po rukou.

Mirek

Návrat na Marketing Festival se vydařil a Brno je pro jeho konání skvělé místo. Spolu s Peťou Míšou jsme zahájili svou účast už workshopováním o den dříve.

Já osobně jsem byl na workshopu od Radky Legerské na téma Management budování B2B komunit. Renata představila několik praktických a užitečných tipů, které v Expertii určitě využijeme i pro své klienty.

Ve čtvrtek pak byly na programu jednotlivé přednášky. Vystupující byli skvělí a měli zajímavé poznatky. Mně osobně se nejvíce líbila poslední session a především Jono Alderson, který trhl rekord v počtu slov během jedné prezentace :-) Obsahem i formou to bylo výborné. Když to hodně zjednoduším, tak nám Jono řekl, že internet je plnej 💩 contentu a Google nemá důvod ho dále indexovat. S nástupem AI a SGE už mnohdy ani nebude potřebovat čerpat obsah z webů, ale odpověď si prostě vygeneruje. Typicky u receptů nebo jiných typů obsahu, které zůstávají v čase neměnné. Nastínil i řešení. Je důležité mluvit k publiku, následovat principy E-E-A-T a zaměřit se na přidanou hodnotu, pokud už tvoříme obsah. Sice známé pravdy, ale kolik procent z celkového obsahu takových skutečně je?

Jono Alderson a jeho přednáška na konferenci Marketing Festival 2024 v BRně

Velmi povedenou a vtipnou prezentaci měl i André Morys. Představil rozdíly ve vnímání dvou typů společností. Ty, které jsou připraveny na změnu a ty, které fungují v módu z 19. století. Ukázky, jak si zřídit účet o "tradiční" banky nebo jak objednat auto na příkladu Tesly a Mercedesu byly trefné :-)

Vše pak završila závěrečná párty a třešničkou na marketingovém dovádění byl koncert Tata Bojs a korunu tomu všemu dodal výsledek Sparty, který jsem jedním okem sledoval na displeji telefonu.

Díky moc za organizaci a příště se zase těšíme